VÅRA SAMARBETEN

Malmö Dykskola och flera av våra instruktörer är medlemmar i PADI och vi erbjuder många av PADI’s kurser.

PADI, Professional Association of Diving Instructors, är världens största utbildningsorganisation för sportdykare. PADI består av ett nätverk av dykledare, dykinstruktörer, dykskolor, dykcentra, dykare och snorklare.

Malmö Dykskola erbjuder fler av SwedTech Divings dykkurser.

SwedTech Divings mål är att skapa dykare som är medvetna om riskerna med dykning, men som också förstår att med rätt träning är det mesta möjligt.
SwedTech Diving utbildar i första hand tekniska dykare men anser att all dykning ska behandlas med respekt.

Malmö Dykskola samarbetar med DAN Europe för att ge sportdykare tillgång till en bra dykförsäkring som är erkänd i hela världen.

DAN Europe (Divers Alert Network Europe) är en internationell ideell medicinsk och forskningsorganisation som ägnar sig åt dykarens säkerhet och hälsa.

Malmö Dykskola samarbetar med Scuba Travel.

Scuba Travel är ett växande reseföretag med stor drivkraft och vi har höga krav både på oss själva och våra samarbetspartners. Allt för att arrangera resor med fokus på kvalitet och upplevelser. Företaget har sitt ursprung i en stor res- och äventyrslust och en stor kärlek till havet.

Malmö Dykskola samarbetar med Kullen Dyk för att kunna erbjuda våra elever den bästa naturdykningen som Skåne har att erbjuda med kunnig personal som levererar fantastiska båtdyk.

Kullen Dyks butiken på Mölle first camp är välfylld med allt från den enklaste snorkel till den hetaste dykdatorn.

Malmö Dykskola samarbetar med Dive Narvik.

Tillsammans med Dive Narvik blir det vrakdykning i världsklass. Vraken är stora och man behöver inte vara rädd att det ska bli trångt att dyka 12 personer på samma vrak. De finns mycket att se både utsidan och insidan, detta kommer att ge härliga upplevelser och minnen för livet.

Linköpings Dykcenter har ett brinnande intresse för havet och dykning. Butiken har produkter som är noggrant utvalt för våra vatten. Personalen ger alltid ärliga och raka svar på dina frågor som kund. Här lämnar man alltid butiken som en nöjd kund. Ägaren av Linköpings Dykcenter (Jocke Jarsmo) är utbildad inom flera dykorganisationer, så utbudet på kurser är stort. Jocke är bla. utbildad PADI Course Director och Instruktör inom SwedTech Diving. Här kan du utbilda dig från grundkurs, teknisk dykare till instruktör. Teamet av Instruktörer och Divemasters är välutbildade och hoppas på att få se just dig på någon av sina utbildningar. Välkommen! Jocke Jarsmo med personal

Malmö Dykskola samarbetar med
Dykarklubben Fenan.

DK Fenan har fullt fokus på det som behövs för att dykare skall kunna utöva sitt intresse på ett organiserat, säkert och kul sätt.

Hos DK Fenan får du möjlighet till säker dykning, trevliga dykarvänner och mycket glädje genom gemensamma dykaktiviteter och sammankomster..

Du är välkommen att bli medlem oavsett utbildningsnivå, vi har aktiviteter för alla!

Vi är dykare. På Agir tillverkar vi den utrustning vi vill ha. Vi tror att andra dykare också vill ha det. Vår motivation och vår drivkraft kommer från den dykning vi gör. Vi vill förbättra och göra den bästa utrustningen bättre. Resultatet är utrustning som är säker, robust, rena och enkla.

Våra kunder är dykare av alla slag. Många är tekniska dykare. Vårt uppdrag är att introducera och tillhandahålla vår utrustning till dykare på alla nivåer. Du behöver inte vara en teknisk gruvdykare eller djupa vrakdykare för att använda våra produkter. Du kan vara. Faktum är att många är det. Men du behöver inte vara. Eller ens vilja vara.

Cressi levererar större delen av den dykutrustningen som vi använder i Malmö Dykskola. Cressi är en av de största tillverkarna av vattensportutrustning i världen. Företagets fem divisioner täcker fyra marknader – dykning, snorkling, spearfishing och simning. Cressi har en betydande närvaro i varje större ekonomisk region runt om i världen och levererar cirka 300 distinkta produkter till mer än 90 länder.

Företaget Halcyon började som en grupp dykare som visste exakt vad de ville men inte kunde hitta den i en dykbutik. Vår passion för dykning ledde till att vi utformade vingar och ljus för att tillfredsställa oss själva. Vi upptäckte snart att vi inte var ensamma i vår strävan efter utrustning som radikalt skulle kunna förbättra varje dykares komfort; från den senaste fritidsdykaren till att stödja dykare som gör de mest aggressiva tekniska dyk som någonsin har genomförts. Våra grundare, ägare och ledande befattningshavare har en lång historia som dykpionjärer, med olika bakgrunder, allt från akademi till tillverkning till konsult. De delar alla en gemensam tråd: var och en av sina loggböcker visar i genomsnitt 20 års dykning.

Santi torrdräkt är det självklara valet för dykare. Alla SANTI-produkter är skapade av dykare och för dykare, med tanke på deras behov. Varje minsta detalj i SANTI-produkter har en funktionell anledning och håller högsta möjliga kvalitetsstandard. Vi glömmer aldrig design, forskning och utveckling.

Suex grundade med målet att tillverka ett högpresterande tekniskt dykfordon för alla dykare och applikationer, långdistansutforskningsdykning, teknisk och djupt dykning, samt marinens många applikationer.

Numera representerar Suex – The Submarine Exploration Company – den senaste tekniken för rörlighet under vattnet. Prestanda, tillförlitlighet, manövrerbarhet, komplett produktsortiment och den utmärkta eftermarknadstjänsten är hörnstenarna som gör Suex obestridd ledare på undervattenscootermarknaden.