ASSISTANS INSTRUCTOR

Assistant Instructor (AI) kursen är första delen av Open Water Scuba Instructor (OWSI) -programmet. Som AI får du möjlighet att hålla egna kurser.

Beskrivning

Om du funderar på att ge dig ut i världen och arbeta på dykcenter så är detta den nivå på utbildning som oftast efterfrågas. Detta är också en kurs för dig som har mål att bli instruktör men i mindre steg. Undervisning i dykning och att hjälpa dykare till bästa undervattensupplevelser är ett rent nöje. PADI Assistant Instructors är de mest eftertraktade dykprofessionerna runt om i världen eftersom de har slutfört programmet som sätter standarden för utbildning av dykproffs.

Är du redo att tillhöra de hängivna dykproffs som undervisar världens mest progressiva och populära utbildningsprogram för dykare?

Att genomföra AI kursen resulterar i en PADI Assistant Instructor certifiering. När en AI är redo att gå vidare, går det att delta i ett OWSI program för att få en plats på en IE och få en fullständig PADI instruktörsexamen.

The Instructor Development Course (IDC) består av två delar – kursen Assistant Instructor (AI) och Open Water Scuba Instructor (OWSI) programmet. De flesta dykproffs slutför hela IDC och går vidare till en Instructor Examination (IE), som är det sista steget för att få en PADI instruktörscertifiering.

Innehåll

Under minst fyra dagar, men vanligtvis mer utdraget och anpassat till elevernas möjligheter, genomförs AI kursen.

Vi erbjuder en individuellt och personligt anpassad AI kurs arrangerad efter dina önskemål och möjligheter. Du bestämmer start och varaktighet för kursen.

Du kommer att kunna organisera och presentera information, genomföra färdighetsutvecklingssessioner och kontrollera dyk i öppet hav. Du blir en bättre talare och blir riktigt bra på att visa dykfärdigheter medan du övervakar elevernas dykarsäkerhet. Viktiga ämnen inkluderar:

• PADI standarder och procedurer
  • Dykteori
  • Lärandet, instruktion och the PADI System
  • Riskhantering och dykarsäkerhet
  • ”The Business of Diving” och din roll som instruktör
  • Marknadsföra dykning och säljträning

Viktigt!

En PADI Divemaster som har varit certifierad dykare i sex månader kan anmäla sig till en PADI Assistant Instructor Course.

Du behöver också ha ett medicinskt utlåtande undertecknat av en dykläkare inom de senaste 12 månaderna.

Du behöver också genomgått en Emergency First Response kurs inom 24 månader.

Kurspriset ger dig en certifiering. Kursmaterial och ansökningsavgift tillkommer kurspriset.

Kontakta oss  för bokning eller fler frågor!

Andra kurser

Divemaster