INSTRUCTOR DEVELOPMENT COURSE

Detta är en tvådelad kurs – Assistant Instructor (AI) kursen och Open Water Scuba Instructor (OWSI) -programmet. Bli en bra instruktör och bli riktigt bra på att visa dykfärdigheter.

Om du gillar människor, har en passion för dykning och vill ha ett extraordinärt liv – bli en PADI dykinstruktör. Undervisning i dykning gör att du kan dela din kärlek till den marina världen med andra medan du gör vad du tycker om – att vara i, runt och under vatten. PADI Open Water Scuba Instructors och PADI Assistant Instructors är de mest eftertraktade dykprofessionerna runt om i världen eftersom de har slutfört programmet som sätter standarden för utbildning av dykproffs. Du får en PADI instruktörsexamen genom hårt arbete och engagemang, men du belönas med ett jobb som låter dig dela otroliga undervattensäventyr med andra – förändra deras liv till det bättre och berika ditt.

Är du redo att tillhöra de hängivna dykproffs som undervisar världens mest progressiva och populära utbildningsprogram för dykare?

The Instructor Development Course (IDC) består av två delar – kursen Assistant Instructor (AI) och Open Water Scuba Instructor (OWSI) programmet. De flesta dykproffs slutför hela IDC och går vidare till en Instructor Examination (IE), som är det sista steget för att få en PADI instruktörscertifiering.

Att bara genomföra AI kursen resulterar i en PADI Assistant Instructor certifiering. När en AI är redo att gå vidare, går det att delta i ett OWSI program för att få en plats på en IE och få en fullständig PADI instruktörsexamen.

Dykproffs som har en instruktörsklassificering hos en annan dykutbildningsorganisation kan vara berättigade att registrera sig direkt i OWSI programmet. kontakta oss för mer information!

Under minst sex dagar, men vanligtvis mer som fjorton, lär IDC dig att genomföra alla PADI grundkurser.

Vi erbjuder en individuellt och personligt anpassad IDC arrangerad efter dina önskemål och möjligheter. Du bestämmer start och varaktighet för kursen.

Du kommer att kunna organisera och presentera information, genomföra färdighetsutvecklingssessioner och kontrollera dyk i öppet hav. Du blir en bättre talare och blir riktigt bra på att visa dykfärdigheter medan du övervakar elevernas dykarsäkerhet. Viktiga ämnen inkluderar:

• PADI standarder och procedurer
  • Dykteori
  • Lärandet, instruktion och the PADI System
  • Riskhantering och dykarsäkerhet
  • ”The Business of Diving” och din roll som instruktör
  • Marknadsföra dykning och säljträning

En PADI Divemaster som har varit certifierad dykare i sex månader kan anmäla sig till en PADI Instructor Development Course. Du behöver också minst 60 loggade dyk och 100 dyk för att delta i en IE.

Du behöver också ha ett medicinskt utlåtande undertecknat av en dykläkare inom de senaste 12 månaderna.

Du måste också vara en Emergency First Response Instructor, men du kan genomföra denna utbildning under din instruktörutbildning.

Kurspriset ger dig en plats på IE. Kursmaterial, ansökningsavgift och examinationsavgift tillkommer kurspriset.

Kontakta oss  för bokning eller fler frågor!

Divemaster

Self-Reliant Diver